maanantai 28. toukokuuta 2012

Tänään tuhlasin rahaa ____ tämän verran!


Päätin tänään aamulla että laitan kokonaisen viikon ylös jokaisen ostokseni ja sen että mihin tuhlaan rahani? paljonko tuhlaan rahaa? Se on aihe mistä en mielellään puhu, mutta koska täällä blogissa on muutenkin aika avoimesti aina toisinaan esitelty ostoksia niin kokeillaan nyt tälläistä seitsemän postauksen sarjaa joka ilmestyy aina iltaisin tämän viikon ajan (oletetaan että en saa tuhlattua enää tänään rahaa, ps.ellen eksy nettikauppoihin).

Mä en nykyisin enää halua kassalta kuitteja, koska mua ahdistaa myöhemmin katsoa tavaroiden hintoja / paljonko niitä kuitteja oikeasti viikossa kertyy. Nyt tämän päivän ajan olen tehnyt poikkeuksen ja pyytänyt aina kuitin. Mua hirvittää, ei siksi että mulla olisi mennyt paljon rahaa.. mutta sitä on kuitenkin mennyt ja nyt mun pitää alkaa pitämään pienoista kirjanpitoa siitä. Mutta mä uskaltaisin väittää että tämän seurauksena mä saatoin tänään jättää ihan muutaman jutun tuonne Selloon. Eli tää saattaa olla ihan hyvä juttu ja pitää mun nyörit ihan hieman kireemmällä. 

Aloitetaan:

-Kävelin kotoa 100 metriä kun sain menemään 5,40 € ostin kioskilta tupakkaa.
-Ruokailin maikkarilla 7,40 € ja hemmottelin itseäni suklaalla 0,90 €


Eläinkauppaan minulla meni 7,13 € (sain alennusta hieman,koska minulla on kanttiskortti). Nuo raksut on tyttöjen ehdottomia lemppareita ja oikeastaan muut ei tunnu uppoavan vaikka ollaan kokeiltu. Eli kaikki te joilla on chihuahua niin kokeilkaa ihmeessä näitä:
Royal Canin Breed Chihuahua 28 Adult


HairStoressa oli nämä hiuslakat tarjouksessa joten näistä pulitin 9,90 €. Tällä kertaa mun ostopäätökseen vaikutti halpa hinta. Mulla on ollut näitä ennenkin ja antaisin niille arvosanaksi ehkä 4/5 eli parempiakin on tullut kokeiltua, mutta kyllä tällä jämäkän pidon hiuksiinsa saa.

Hyi kauhea. Mennään Sellossa rullaportaita ja todetaan että pitäisi hieman laihduttaa & seuraavaksi me löydetään itsemme Golden Rax Pizzabuffet mestasta? Mua hieman ällöttää näin jälkikäteen, mutta mä en voi sille mitään että rakastan noita pizzoja ja noi kermaperunat on ihan äärettömän hyviä. Syö ja juo niin paljonko jaksat, hintaa tälle kertyi vain 8,95 €





Jc:stä mä puolestani löysin kolme niin makeeta korua että niitä ei vaan voinut jättää sinne lojumaan. Lisäksi mä oon jotenkin nyt hylännyt korut ja se voi johtua siitä että mulla pyörii noi samat tuossa kokoajan esille, joten oli kiva saada muutama uus. Mä siis tykkään koruista, mutta niitä on nyt tullut ostettua todella heikosti. Alennuksien jälkeen hintaa näille kertyi 10,30 €


Sitten käytiin Prismassa jossa tehdään melkein aina meidän ostokset koska sieltä saa todella hyvät bonukset. Kannattaa muuten mennä kauppaan muutamaa minuuttia vaille 21.00 ja maha täynnä. Pääsee ulos yllättävän edullisesti 14,68 €


Tänään maanantaina minun tilini hupeni 64,66 €


Se ei oikeasti tunnu miltään kun jokaiseen kauppaan menee muutama euro, mutta kun lasken nämä yhteen niin mun on pakko sanoa että hemmetti mä vihaan tätä haastetta minkä mä itselleni asetin. Samalla mun on kuitenkin sanottava että tämän postauksen tekeminen oli ihan hemmetin hauskaa.
Oliko tää ihan perseestä vai kiinnostaako teitä lukea vastaava huomen illalla?

PS. Meinaan olla eksymättä kauppaan, joten huomenna voisi olla tulossa "nollapostaus",haha.

25 kommenttia:

  1. tää on mahtava! aloin itsekin funtsia että kuinkas sitä rahaa tuleekaan oikeasti tuhlailtua... huh miten sitä ei ajattelekkaan:D lisää näitä ehdottomasti!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo..kyllä tää pysäytti. Tuntu että mitään ei oikeen tullut ostettua ja että rahaakaan ei muka ois mennyt lainkaan..taisin olla väärässä:)

      Poista
  2. hei tää on ihan loistava idea tehä tällänen postaus! :D jotenkin hauskaa seurata mihin muut käyttää rahojansa :D huomisen postausta odotelles ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! kiva, tiedän odottaa iltaa ja sitä että ainakin yksi lukija tulee kurkkailemaan huomisia ostoksia (joita ei tietenkään ole tulossa) ;D hehe!

      Poista
  3. Tää on hyvä.. täytyy itsekki kokeilla.. :) Laitan ylös mitä tuleee viikon aikana ostettuu...vaikka vihaanki niitä suuria summia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa jos muutkin tekis tälläisiä! Ja jos on blogia niin linkkiä kommentin muodossa niin voin käydä kurkkailemassa :) Haluun kanssa tietää mihin muut käyttää rahaa ja paljonko :D Haha.

      Poista
    2. Tää on hyvä juttu, pitäis itsekin tarkkailla rahan kuluttamista ja eritellä viel et kuinka paljon sitä laittaa johonki ihan "turhaan" mitä ei siis oikeesti tarttis <3

      Poista
  4. Kyl rahaa menee helposti, eikä sitä ees ite huomaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä totta :D mutta nyt huomaa kun mä teen tätä listaa viikon ;)

      Poista
  5. Joo lissää näitä:D hausla lukee mihi ihmiset tuhlaa rahoja:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu eli tarkoitus olisi tehdä tälläinen vastaavanlainen postaus joka ilta tämän viikon ajan:)

      Poista
  6. Olis kiva jos laittasit tarkemmin vielä että mitä ostitte sieltä prismasta..:D (uteliasko) Itse olen tehnyt tän kokeilun ja voi että tuli huomattua että mä tosiaan syön ja juon kaikki rahani.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä just meinasin kun tein tätä listaa että ehkä mun ei tarvi ihan yksitellen kaikkia kaupasta ostamia juttuja alkaa luettelemaan, mutta koska sitä nyt pyysit ja nää kuitit tässä koneen vieressä roikkuu niin menkööt:

      WC-paperi, Rainbow Orange (limpsa), Aurinkosämpylät (3kpl), Somersby Pear (siideri) x2, Kevytmaito ja muovipussi :D että tämmöiset eväät tällä kertaa. Ei tosiaan siis jaksettu miettiä ostoksia kun oltiin just syöty ja ei tehnyt oikeen mitään ruokaa mieli (meidän onni):D

      Poista
  7. Ihan mahtava postaus, lisää tälläsiä :) Ja videopostausta olis kiva saada!

    VastaaPoista
  8. oli kyllä yllättävän mielenkiintoista luettavaa :D lisää näitä! :P ja jos niitä "nollpäiviäkin" välillä tulee nii saahan sitä joskus taas vähän törsätä... ;P

    VastaaPoista
  9. Odotan jo innolla huomista postausta :) luen muutenkin joka ilta Sun blogia ja voin kertoa sen perusteella että olet aivan mahtava tyyppi! Ja tätä blogia on ilo lukea. Rodoksen matkan takii sainki vähä aika sit lukee oikee urakalla koko viikon postaukset :) Ps. Näinki sut tossa vklp viihteellä keskustassa mutta en viittiny tulla jutelee ku oli oma humala tilaki ihan OK :DD -Niiny

    VastaaPoista
  10. Hauska!:D Nollapostausta odotellessa :DDD

    VastaaPoista
  11. http://www.youtube.com/watch?v=KiDHh_vDZiU&feature=related

    VastaaPoista
  12. http://www.iltalehti.fi/viihde/2012052915637472_vi.shtml ihanaa :D♥

    VastaaPoista
  13. Sun pitäis tehä sellanen postaus et lasket paljon juot alkomahoolia viikossa! :D

    VastaaPoista
  14. Tää on siis aivan mahtava idea! :D Siistiä. Mä en nyt oikeen usko, että onnistut "nollapostauksessa"...Haha, just sayin'. <3

    VastaaPoista
  15. Jos mä satun käymään Prismassa, tililtä hupenee aina reilu 100 euroa. Emme ole suurperhe, kaksi aikuista ja kaksi lasta. Mutta kyllä sitä kaikenlaista jugurttia ja shampoota ja jäätelöä on aina ihan "pakko" ostaa. Kulutusta seuraan katsomalla, onko tilillä enää rahaa :-)

    VastaaPoista

http://nikojuhanisaarinen.blogspot.com